צניעות לשם חשיפה

והרי הפרדוקס: תקנות הצניעות של החוגים הדתיים, בכל הדתות, דורשות מהנשים להצניע כל איבר בגופן פרט לעיניים, אם כי ישנן כתות שגם העיניים מכוסות ברעלה.

הגבר, שההסתרה וההצנעה של האיברים אמורים לסייע לו להתגבר על יצרו, נאלץ לדמיין ולהזין את מוחו במחשבות על זימה. לעומת זאת, בחברה החילונית המודרנית, שם קוד הלבוש מתיר חופש ממוחלט, הרי שמרוב איברים חשופים הגברים כבר נהיים אדישים.

אבל לפני שנגלוש לוויכוחים תאולוגיים, נתמקד בעיקר. הרעיון הנו שהסתרה רק מגרה וחשיפה דווקא ממאיסה. במונחים של שיווק ומכירה, לעיתים העיקרון של לחשוף טפח ולהסתיר טפחיים הרבה יותר יעיל מחשיפת יתר בומבסטית וצעקנית.

מכאן גם ניתן להבין את שיטת השיווק באמצעות טיזרים, קריא, זריקת פירורי מידע בכדי לגרות את יצר הסקרנות ורק בשלב מאוחר יותר לחשוף את המוצר בשלמותו. אבל כמו בחיים, כך גם בעולם השיווק, אין אמת מוחלטת אלא שילוב של מספר רכיבים ותפיסות במינון משתנה.

הקיטלוג ועונשו
שיטה מאוד נפוצה להעברת מסרים שיווקיים שיובילו לפעולה מצד הצרכן, כלומר קניה, הינה הקטלוג. כך, חברות אופנה ורהיטים משיקות קטלוג של קולקציה חדשה או פתיחת עונה ומחלקות אותו בחינם. הרי עוד לא נולד הישראלי שיסרב למתנה בחינם. העיון בקטלוג מגרה את החושים ובמהרה קהל הצרכנים נוהרים אל נקודות המכירה.

כמובן שהקטלוג חייב להיות מושקע החל בכל מה שקשור לנקודה של עיצוב גרפי ועד לשימוש מושכל בדוגמנים ודוגמניות שיתרמו לאווירה והעצמת המסרים. ישנם ארגונים שבזכות מיתוג של הקטלוג שלהם יצרו דיאלוג פורה עם הצרכנים.

באמצעות חלוקה של מהדורה מוגבלת של הקטלוגים, נוצר ביקוש יתר שתרם ליצירת שיח סביב הנושא. מכיוון שרק חלק מהלקוחות קיבלו את הקטלוג המדובר, אז נוצרו שיחות פינת קפה במקומות העבודה על מנת לגלות מי מאושרים ובעיקר המאושרות שזכו ב"פרס" המבוקש.

בכל אופן, זה רק דוגמא לשיווק מושכל מבוסס על חשיפה חלקית שנועדה ליצור שיח מפה לאוזן ועקב כך להשיג את החשיפה המלאה. בסופו של דבר, השיווק מחייב חשיבה מתמדת מחוץ לקופסא בכדי ליצור סקרנות לגבי תכולתה…
 

מאמרים:

 


סטודיו אלדד שאו בע"מ, הנצח 10, רמת השרון

טל': 072-33-80-226  |  פקס: 03-5477274 

eldad@eldadshaw.co.il