מיתוג בשקל, בידול בשניים

פעם החיים היו ממש פשוטים. היינו הולכים למכולת ושם מעל המדפים היה חלב של יצרן אחד בלבד, לחם של מאפיה אחת וכן הלאה. גם אם היו מספר יצרנים של אותו מוצר, ברוב המקרים לכל אחד היה את הגזרה שלו כך שתחרות מחד ומבחר מנגד לא ממש היו. אבל הימים עברו וכיום כבר יש 17 וחצי יצרנים על כל מוצר.

אמנם היצרנים הגדולים יותר דוחקים באגרסיביות לא מעטה את רגליהם של הקטנים, אבל מי שבכל זאת רוצה מבחר משיג בסופו של יום את מבוקשו. מבחינת היצרנים, הכלל הראשון והבסיסי זה איכות ובידול ברמת המוצר עצמו.

כך לדוגמא ישנו יצרן של קפה שחור מאזור הצפון שנחשב בפי כול כמספר אחת. איכותו כל כך טובה שכל ניסיונותיהם של התאגידים המובילים במשק לדרוס אותו עלו בתוהו. אבל מדובר על הכלל שאיננו מעיד על הכלל.
 

בפועל, על מנת לשרוד ובכלל כדי שהצרכן ישים לב למוצר שלך וייתן לך צ'אנס, צריך לבדל ולמתג הן את המוצר ובעיקר את האריזה שבאמצעותה נציע אותו לצרכנים. מכיוון שהמיתוג הבידול הם תהליכים מורכבים ויקרים יחסית, צריך לחשוב מחוץ לקופסא על מנת להשיג את התוצאה המיוחלת בצורה יעילה ומועילה.

מחוץ לקופסה
אז איך מתחילים? ראשית, באמצעות הצבעים. כך למשל בענף הטרקטורים לכל יצרן יש צבע שמזוהה עמו. בלי עיצוב גרפי מתוחכם מדי ובלי מחקרי שוק עמוקים- פשוט בוחרים צבע שיהווה חלק אינטגראלי מהזהות של המוצר. שנית, צורה. אריזה מקורית אם באמצעות צורה ואם באמצעות העיצוב הגרפי שלה מהווה שלב חשוב נוסף בכל הליך של מיתוג . כמובן שאין להזניח תוך כדי את המוצר עצמו. כמעט תמיד ניתן להכניס טוויסט קטן על מנת לבדל אותו ביחס למתחרים. השלב הפחות נהוג אבל חשוב לא פחות זה עיצוב של לוגו מקורי. לעיתים, רק הלוגו לבדו יכול לעורר עניין במוצר. כך בתעשיית הרכב לכל יצרן יש את הלוגו שמחובר לחזית הרכב ומהווה פריט לאספנים.

הכי חשוב- כל האמור לעיל זה דברים שניתן להשיג בהשקעה קטנה יחסית והתמורה עבורם לא תסולא בפז.

מאמרים:

 


סטודיו אלדד שאו בע"מ, הנצח 10, רמת השרון

טל': 072-33-80-226  |  פקס: 03-5477274 

eldad@eldadshaw.co.il