המיתוג משחק בין פונקציונאליות לאמוציונאליות באופן קבוע, כאשר מידת ההדגשה של כל אחד מהם תלוי במוצר עצמו- בעוד בשמפו ישימו דגש לרוב על הצד הריגשי, במכונית יעשו שילוב בין הצד הפונקציונאלי (יכולות הרכב) לאמוציונאלי (ההרגשה בנהיגה, היופי ברכב).
אז איך עושים מיתוג מוצלח?
הנחלת המיתוג שנוצר למוצר תלויה לרוב בחוזק הפירסום ובכמותו- ולכן, אפשר לומר די בביטחה שחברות בעלות אמצעים יצליחו במלאכה יותר מחברות קטנות. הצלחת המיתוג תלויה גם ביכולתו להתחבר לערכים הנכונים בחברה שלו- מיתוג אמריקאי לא בהכרח יצליח בישראל, ואפילו מיתוג הפונה לערך של "משפחה" לא יהיה זהה בכל המדינות.
איך משווקים?
אחד השלבים הראשוניים במיתוג יהיה בניית לוגו . הלוגו מעביר את המסר של החברה לגבי המוצר במינימום קווים ומילים, ומסייע בבניית מיתוג המוצר וצריך להתאים בגירסאות שונות על כול דבר שהחברה מוציאה ללקוח, מפרסומות ועד הדפסת מעטפות. גם בניית קטלוג של מוצרי החברה, הקושר מוצר מסויים עם מוצרים אחרים, יכול לתרום לקשירת המוצר לחברה בעלת שם, ולסייע בהצלחתו. אך כך, מה שנותר הוא לפרסם- בעיתונים, בטלוויזיה, באינטרנט . ככל שהחשיפה למותג תהיה יותר גדולה, כך גדלים הסיכויים להצלחתו.