מאמרים מעולם העיצוב הגרפי

עיצוב אריזה ממותגת

המונח "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" אינו מדויק במקרה של מוצרי צריכה. המציאות בה אנו חיים, ומחקרים חשובים שנערכו במהלך השנים, מצביעים על עובדה חד משמעית – אנשים רוכשים את המוצרים בהם הם משתמשים גם על פי האריזה שלהם. מתוך כך נובעת המסקנה המתבקשת: תכנון אריזות צריך להתבצע בצורה מוקפדת, תוך עיצוב אריזה […]

להמשיך לקרוא

אסטרטגיית מיתוג

אסטרטגיה היא תוכנית פעולה רחבת היקף המבוססת על הגדרה של מטרות ושל דרכי פעולה למימוש שלהן. בזירה העסקית אפשר להצביע על לא מעט אסטרטגיות אפשריות, אשר אין ביניהן הרבה שחשובות יותר מאשר אסטרטגיית מיתוג. מדובר בפעולות שאמורות להשפיע על האופן בו העסק נתפס בעיני הציבור ובעיקר בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלו, ומכאן שברור שיש קשר הדוק […]

להמשיך לקרוא

יצירת לוגו לעסק

יש לא מעט עסקים ומותגים אשר בסופו של יום אנחנו זוכרים בעיקר את הלוגו שלהם. זה הכל חוץ ממקרי, כאשר ההליך של יצירת לוגו לעסק חייב להיות מוקפד ולהתבצע לאחר ששמים דגש על כל פריט ופריט בלוגו. על רקע העובדה שלוגו מוצלח עשוי להפוך את העסק לזכיר ולמתג אותו בצורה חיובית, ברורים המאמצים שאתם צריכים […]

להמשיך לקרוא

עיצוב גרפי ומיתוג

יש לא מעט דרכים ליצור מיתוג רצוי וחיובי של עסק, של מותג או אפילו של אדם. חלק ניכר מאותן דרכים מבוסס על אלמנטים ויזואליים מובהקים. אין צורך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שקיים קשר הדוק בין עיצוב גרפי ומיתוג, אותם יש שרואים כשני צדדים של אותו מטבע. לא ניתן לבצע מיתוג לעסק מבלי לשים לב […]

להמשיך לקרוא

מיתוג רכבים

לא מעט אנשים משתמשים ברכבים כחלק אינטגרלי מניהול העסק שלהם ומתפעולו. מעבר להיבט הפונקציונלי של הרכבים, אסור לשכוח שאפשר להשתמש בהם גם לפעולות שיווקיות ופרסומיות גרידא. הרכבים מציעים לנו לא מעט דרכים באמצעותן ניתן להגשים יעדים של מיתוג ושיווק, כשהליך ההגשמה מהיר והעלויות שלו זולות. הנה כל מה שחשוב שתדעו על מיתוג רכבים, לצד המלצה […]

להמשיך לקרוא

הכנת לוגו לעסק

מחפשים סטודיו מקצועי בתחום הכנת לוגו לעסק בעל ניסיון ומומחיות בתחום עיצוב לוגואים? כזה שיבצע את העבודה בהתאם לדרישות מיתוג ושיווק מקצועי? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון. סטודיו אלדד שאו הינו סטודיו מקצועי בתחום עיצוב לוגואים ובמגוון רחב של עבודות עיצוב לצורך מיתוג ושיווק של עסקים. בסטודיו תוכלו לקבל מגוון רחב של שירותים, החל […]

להמשיך לקרוא

חשיבות המיתוג לעסקים

המטרה של כל עסק, באשר הוא, היא להגדיל את מעגל הלקוחות שלו, ועקב כך גם את הרווחים הפוטנציאליים. אלא שאף עסק לא הרוויח את זה ביום אחד, וגם לא ביומיים: הגשמת מטרות העסק דורשת מאמצים אקטיביים מצידו של העסק, וניסיונות להתבלט על פי המתחרים, שבוודאי קיימים בכמויות מסחריות. מהבחינה הזו, דומה שאין הרבה דברים חשובים […]

להמשיך לקרוא

דגשים חשובים בעיצוב קטלוג

קטלוג זהו אחד מכרטיסי הביקור המובהקים ביותר של כל עסק, וכזה שיכול להשפיע, אולי יותר מכל, על מעגל הלקוחות שלו. עסקים רבים הבינו במרוצת השנים כי קטלוג מקצועי, אשר מאורגן ומעוצב היטב, הוא מפתח מרכזי בדרך להצלחה. אלא שמשימת עיצוב הקטלוג אינה דבר פשוט כלל וכלל, והיא חייבת להיעשות במלוא המקצועיות ותשומת הלב. לפניכם מספר […]

להמשיך לקרוא

איך מעצבים לוגו טוב?

כל עסק, מותג או ארגון חייב להעניק תשומת לב מכרעת, עוד בשלב ההתחלתי, לסוגיית הלוגו שלו. לוגו, הידוע גם בתור "סמליל", הוא אלמנט גרפי, לרוב שילוב של תמונה וטקסט, אשר מסמל ומייצג את הגורם שעומד מאחוריו בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. הבעיה, אם אפשר לקרוא לה כך, היא שעיצוב לוגו אינו משימה פשוטה בהכרח, והוא חייב להתבצע […]

להמשיך לקרוא

מיתוג חברת סופר-פארם

לייף – המותג הפרטי של סופר-פארם. בשנת 1994 (כן כן,עברו 20 שנה ) התבקשנו בסטודיו אלדד שאו לעצב את סדרת המותג הפרטי לייף של סופר פארם. מושג המותג הפרטי היה עדיין בחיתוליו בארץ, והמותג הפרטי של סופר פארם, היה אם כך הסנונית הראשונה. משימתנו היתה לעצב נראות בולטת עד כדי כך שכשהמוצרים יונחו על גבי […]

להמשיך לקרוא

על עיצוב גרפי ומיתוג חברות

26.8.2013
עיצוב דוכני מכירה ומכונות

עיצוב טוב יכול לתת את התנופה האמיתית לכל מסר ולכל אובייקט שעינינו נתקלות בו. כאשר העיצוב הגרפי של מסר או אובייקט מסוים מכיל את הצבעים הנכונים, את התמונות המתאימות, ומעוצב בצורה שתמשוך את העין, כל מסר יכול להגיע טוב יותר אל קהל היעד ובכך להשיג את מטרתו. עיצוב גרפי יכול לשרת היטב העברת מסרים שיווקיים […]

להמשיך לקרוא

האיש הירוק

21.8.2013

את סיפורו של יהונתן גפן על האיש הירוק כולם מכירים. כן, אותו איש ירוק שגר בבית שכולו ירוק, ברחוב שכולו ירוק ובארץ שכולם שם בדיוק כמוהו, אנשים ירוקים. הטוויסט מגיע בדמותו של איש כחול שמופיע ממש – out of the blue, תרתי משמע. כשחושבים על לוגו, תמיד כדאי לזכור את הסיפור הנפלא הזה. כל מה […]

להמשיך לקרוא

הליך פיתוח מותג ובחירת לוגו

11.8.2013

בניית מותג כוללת בתוכה עיצוב לוגו. אם כן, מתי הפך הלוגו להיות נדבך כה עיקרי בהליך מיתוג? על מנת לעמוד על התשובה, ראשית, נצביע על פירוש המושגים לוגו ומותג. לוגו, הינו סוג של סמל בעל עיצוב מקורי וייחודי, עליו מתנוסס שם של חברה מסוימת או רעיון חברתי משותף. בדרך כלל יכלול הלוגו מוטיב הקשור לרוח […]

להמשיך לקרוא

קורס עיצוב גרפי – הצעד הראשון לשילוב קריירה יצירתית ושיווקית

17.7.2013

יצירתיות היא שם המשחק לעיצוב יש השפעה מכרעת על חיינו. המונח עיצוב גרפי מתייחס לאופן בו מעוצבים ספרים, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט ותמונות. עיצוב גרפי הכרחי כיום בכל הקשור להיבט החיצוני. כך למשל, ספר המעוצב בצורה מושכת את העין יגרום לקוראים לרכוש אותו. אמנם בכניסה לקורס עיצוב גרפי לא תלוי השלט יצירתיות זו לא מילה […]

להמשיך לקרוא

עיצוב גרפי ודפי נחיתה

20.6.2013

דף נחיתה שאתם מעלים לרשת צריך להכיל הן את התוכן הנכון ביותר המספר על המוצר או השירות שלכם והן את העיצוב הגרפי המתאים על מנת למשוך את הגולשים ולעניין אותם. עיצוב לדפי נחיתה כחלק ממכלול שיווקי עיצוב לדפי נחיתה הוא חלק מתהליך בניית דף הנחיתה לאתר שלכם. כיום יש בשוק פלטפורמות שונות אשר מסייעות לכם […]

להמשיך לקרוא

צבע ממותג

7.4.2013

בעולמנו שטוף המותגים, הצבעים הלכו קצת לאיבוד. הווה אומר, מרוב עצים כבר לא רואים את היער. לכל אשר נביט תמיד נראה ים של צבעים וגוונים. אמנם ישנם מותגם שמזוהים עם צבע מסוים, אלה שכאשר יש שפע של מוצרים מכל סוג ומכל גודל על המדפים, אנחנו נוטים לזכור שמות ולשים פחות לב לצבעם. אבל אם נפעיל […]

להמשיך לקרוא

מיתוג מקטן ועד גדול

3.4.2013

מדינות במאה ה-21 כבר אינן דומות כלל לאלו שהיו פה לפני מאה ואף 50 שנה לאחור. אבל פריט אחד נותר בעינו למרות השינויים בשיטות הממשל ואופי המשטרים. הכוונה כמובן לדגל הלאום. לכל מדינה יש כמובן דגל שמספר במרומז על אופיה של אותה מדינה. הדגלים המוצלחים יותר הם מלאכת מחשבת של עיצוב גרפי. כך למשל הדגל […]

להמשיך לקרוא

מיתוג 360

12.3.2013

מיתוג נכון וחכם לעסק הוא לא רק כרטיס ביקור או לוגו. מיתוג נכון הוא מיתוג שעוטף את העסק מכל הכיוונים ונותן פתרונות לכל הצרכים של העסק. למה אנו עושים מיתוג? המטרה של המיתוג זה לתת לחבר או למוצר מסוים זהות אשר הלקוחות יוכלו להתחבר אליה ולזהות אותה מבין שאר החברות. אם תראו לאדם כרטיס ביקור […]

להמשיך לקרוא

מה המיצב?

14.2.2013

מאלפי כלבים יודעים לספר כי כלבים יודעים לזהות את בעליהם ממרחק של 150 מטרים. כלומר, הכלב יכול לפי חוש הריח שלו לזהות האם הדמות שמולו היא אמתית או מזויפת, גם אם היא נראית בדיוק כמו הבעלים מבחינה חזותית. אנחנו אמנם לא כלבים, אלא "רק" בני אדם, אבל יש לנו יכולות זיהוי מרחוק משל עצמנו. במקום […]

להמשיך לקרוא

כיצד מעצבים לוגו מקורי

עיצוב לוגו מיוחד ויוצא דופן אינה משימה קלה. יש היום כל כך הרבה חברות מקומיות וגלובליות כאשר לכל אחת מהן יש לוגו לחברה ולסדרות מוצרים שונות. לוגו לרוב הוא צורה או אות מעוצבת אשר מיצגת את החברה ואת ערכיה. על הלוגו להיות ייחודי לחברה על מנת שיוכלו לזהות אותה מרחוק או את המוצרים שלה. למרות […]

להמשיך לקרוא

טיפים לעיצוב לוגו מצליח

30.1.2013

כאשר פונים אל חברת מיתוג בבקשה לעיצוב לוגו , חייבים להם הנחיות נכונות על מנת להגיע ללוגו שנכון לחברה שלכם ושתהיו מרוצים ממנו. עיצוב לוגו תלוי לא רק בקישורים של חברת עיצוב גרפי אלא גם ברמת התקשורות ובבקשות שלכם. כיצד מתחילים את תהליך עיצוב הלוגו? התבוננו סביבכם, על מוצרים דומים, על מתחרים או על הלוגואים […]

להמשיך לקרוא

צניעות לשם חשיפה

31.12.2012

והרי הפרדוקס: תקנות הצניעות של החוגים הדתיים, בכל הדתות, דורשות מהנשים להצניע כל איבר בגופן פרט לעיניים, אם כי ישנן כתות שגם העיניים מכוסות ברעלה. הגבר, שההסתרה וההצנעה של האיברים אמורים לסייע לו להתגבר על יצרו, נאלץ לדמיין ולהזין את מוחו במחשבות על זימה. לעומת זאת, בחברה החילונית המודרנית, שם קוד הלבוש מתיר חופש ממוחלט, […]

להמשיך לקרוא

מיתוג בשקל, בידול בשניים

31.12.2012

פעם החיים היו ממש פשוטים. היינו הולכים למכולת ושם מעל המדפים היה חלב של יצרן אחד בלבד, לחם של מאפיה אחת וכן הלאה. גם אם היו מספר יצרנים של אותו מוצר, ברוב המקרים לכל אחד היה את הגזרה שלו כך שתחרות מחד ומבחר מנגד לא ממש היו. אבל הימים עברו וכיום כבר יש 17 וחצי […]

להמשיך לקרוא

בידול המוצר בעזרת מיתוג נכון

18.12.2012

מיתוג הוא הבדלת מוצר אחד או חברה אחת מהמתחרים. מיתוג עוזר ללקוחות להבדיל בין מוצר למוצר ולפתח נאמנות לחברה או מוצר מסויים. מותג עונה על צרכים פונקציונליים ואמוציונליים של הלקוח. למה הכוונה? לדוגמה קוטז של תנובה- המוצר עונה על הצורה של רעב אבל הקנייה מהמותג של הבית נותן לקונים הרגשה של קירבה ומשפחה. מוצרים שונים […]

להמשיך לקרוא

עיצוב לוגו

18.12.2012

לוגו, או למי שחשוב לדבר בעברית צחה – סמליל, הוא איור או אלמנט גרפי המיצג גורם או מוצר מסוים. הלוגו יכול להיות שילוב של אלמנט גרפי וכיתוב או טקסטואלי בלבד. המטרה של הלוגו הוא ליצור בידול למוצרים החברה או הארגון. הלוגו לרוב יופיע על החפצים השונים שמייצגים את הארגון, על כרטיסי ביקור, קטלוג מוצרים, האתר אינטרנט […]

להמשיך לקרוא

חשיבות הלוגו

22.4.2012

עסקים קטנים מתלבטים רבות בשאלה האם הם צריכים לוגו, למה זה טוב ומה השימושיות שלו. אך חשיבותו של הלוגו אדירה, במיוחד לעסקים קטנים- כשאנו רואים סמל של חברה מסויימת אנו נוטים אוטומטית לסווג אותה כחברה גדולה או מצליחה כלכלית, שיש לה מספר רב של סניפים או מוצרים בשטח. לכן, עסק קטן יכול לתת לעצמו הילה […]

להמשיך לקרוא

מהו מיתוג

19.4.2012

בעולם בו אנו חיים, כשעשרות פרסומות מקיפות אותנו מכל כיוון ושצף מוצרים שוטף את המדפים, תחום המיתוג הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. הם נמצאים בכל מקום, והם שולטים כיום בחיינו, באמצעות השפעה על הרגשות שלנו ומניפולטיביות. אז מהו מיתוג? כיצד הוא נוצר ולמה הוא משפיע? זאת ועוד בכתבה הבאה. מהו מיתוג? אם מוצר הוא חפץ […]

להמשיך לקרוא

מיתוג עסקים

27.11.2011

בעולם רווי באמצעי תקשורת וברשתות חברתיות, כמות המסרים השיווקיים היא אדירה. לכן, על עסקים שמעוניינים לבדל את עצמם מול המתחרים צריכים לגרום ללקוחות לזכור אותם. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? התשובה היא מיתוג נכון. מותג הוא בעצם הזהות של המוצר או השירות. על הזהות הזו להיות פשוטה, ישירה וקליטה. מיתוג טוב של מוצר או […]

להמשיך לקרוא