מיתוג ועיצוב

הרבה פעמים שמעתם בוודאי את המונח "מיתוג ועיצוב" ושאלתם את עצמכם, למה המילים האלו מחוברות, הרי מדובר במילים שונות עם כוונה דומה, זה כמו לכתוב "מזון ואוכל" לא? במאמר זה אנחנו ננסה לעמוד על ההבדל בין השניים ועל רמת הקשר ביניהן. נסביר מה זה מיתוג וכיצד עיצוב לבצע אותו.

הרעיון של מיתוג הוא להחדיר את רוח החברה או הארגון אל השיח הציבורי, אל קהל הלקוחות, הוא לנסות להציג את העסק בצורה מסוימת, הרבה פעמים המיתוג נועד לשנות את האופן בו הצרכנים מסתכלים על העסק ולתת לנו פנים חדשות באמצעות תהליך זה.

כשמדברים על מיתוג זה יכול להיות בקרב ארגונים ותיקים שמבקשים למתג את עצמם בצורה חדשנית ורעננה יותר, זה יכול להיות בקרב ארגונים שרוצים להיכנס לשווקים חדשים ולא מוכרים, וזה יכול להיות בקרב ארגונים שספגו מכה תדמיתית קשה אשר רוצים לשפר את הנראות והיחס של הקהל כלפיהם.

כיצד מיתוג ועיצוב באים ביחד? ובכן, בשביל שארגון ימתג את עצמו הוא צריך בין היתר לבצע תהליכים שונים בגזרת העיצוב. המיתוג בא לידי ביטוי שינוי הלוגו, שינוי צבעים, יצירת סיסמאות, הכנסת רוח חדשה למוצרים של החברה, כך שישכיחו במובן מסוים את הנראות שהיתה עד כה למוצרים ויכניסו רוח חדשה של החברה לשוק.

למשל, זה יבוא לידי ביטוי במיתוג אריזות. כלומר הארגון ישתמש באריזות שלו לצורך מיתוגו מחדש באמצעות צבעים חדשים, סלוגנים ולוגו חדש, אריזה מעוצבת בצורה חדשה ועוד.

דוגמא אחרת היא עיצוב עמדת מכירה, זו יכולה להיות עמדת מכירה בקניון, בסופר, ביריד או בתערוכה. לעיתים עצם העמדת עמדה שכזו היא חלק מתהליך המיתוג ולעיתים עיצוב עמדת מכירה בצורה מסוימת עליה, בין היתר, מתבסס תהליך המיתוג.

חשוב להבהיר, גם מיתוג אריזות וגם עיצוב עמדת מכירה, המטרה המשנית שלהם היא המיתוג, אך המטרה העיקרית היא למשוך עוד לקוחות, כלומר גם להביא קהל לקוחות קיים וגם להביא קהל לקוחות חדש. מיתוג ועיצוב מצליחים הם כאלה שיוצרים לחברה בסיס לקוחות רחב יותר ממה שהיה עד כה.

אנחנו בחברת אלדד שאו מתמחים במיתוג ועיצוב עבור חברות בתחומים שונים. אם גם אתם רוצים לבצע מיתוג מחדש לחברה שלכם מכל סיבה שהיא, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל הצעות מחיר ייחודיות בתחום. צוות המעצבים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם למתג מחדש את החברה ולהביא אותם אל קהלים חדשים.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

לוגו לחברה