אסטרטגיית מיתוג

אנחנו חיים בעולם של מותגים. כמעט כל אחד מאתנו, כאשר הוא מבצע רכישות בתחום מסוים, בוחר בסופו של דבר את המוצרים שנחשבים לממותגים ביותר, כאלה שמזוהים עם התחום יותר מכל ושמחזיקים במוניטין חיובי עקב כך. משום כך, המשמעות הישירה היא שכל בעל עסק צריך לבנות אסטרטגיית מיתוג שתבוא לידי ביטוי בפעולות שונות שהוא עורך ובמוצרים המזוהים איתו. אז איך עושים את המיתוג האופטימלי, בין אם מיתוג לעסק חדש ובין אם מיתוג מחדש של עסק קיים?

נקודת המוצא: המלאכה אינה פשוטה

אסטרטגיית מיתוג חייבת להילקח במלוא הרצינות: אין זו החלטה שצריך לקבל בלהט הרגע, אלא לאחר מחשבה עמוקה ולאחר לא מעט מחקר. ההחלטה על האסטרטגיה או על האסטרטגיות צריכה להכניס משתנים מגוונים לתוך המשוואה, הנוגעים למאפייני החברה, למוצרים שלה ולקהל היעד. יש לחשוב אילו מסרים מעוניינים להעביר באמצעות המיתוג, או אפילו מהי הדרך הנוחה והיעילה ביותר להעביר אותם. גם הצורך הספציפי של המיתוג צריך להילקח בחשבון: כך למשל מיתוג מחדש של עסק קיים שנחשב למיושן יכול להתבצע תוך רצון להעלות קונוטציות של חדשנות ושל רענון.

מבחינה מעשית, אסטרטגיית מיתוג היא הרבה יותר מאשר קו מחשבה. היא צריכה לבוא לידי ביטוי באינספור היבטים של העסק ושל הפעילות שלו, תוך התאמה מלאה לתחום בתוכו הוא פועל: ברור שמיתוג מוצרי מזון צריך להיות שונה בתכלית מאשר מיתוג רכבים, לדוגמא. אם במיתוג מוצרי מזון צריכים לחשוב כיצד להעלות קונוטציות של בריאות, של טעם עשיר ושל תמורה גבוהה ביחס למחיר, הרי שבמיתוג רכבים הדגש לרוב הוא על תחושות דוגמת בטיחות, נוחות או אפילו יוקרה (תלוי בסוג הרכב).

משימת המיתוג היא למקצוענים בלבד

מעוניינים לבנות אסטרטגיית מיתוג? אינכם יודעים כיצד לבצע מיתוג רכבים? ההחלטה האידיאלית שתוכלו לקבל היא להיעזר בשירותיו של סטודיו אלדד שאו – סטודיו ותיק שפועל מאז שנת 1984 ושעומד כיום בחוד החנית בתחום בישראל. הסטודיו מתמחה בעיצוב עבור שווקים מסחריים ותעשייתיים, ובין השאר ביצע מיתוג עבור עסקים מוכרים דוגמת הפנינג, כרטא, קליל, Luzzatto וחברת מג'יקל. הוא מתאים את האסטרטגיות לדרישות הלקוחות ומלווה אותם לכל אורך הדרך.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

הכנת לוגו לעסק